Otázka

Beriem antibiotiká a mám už 10 dní hnačku

Dobry den. Som 13 den po zosrobovani nohy, po tazkej zlomenine. Beriem flexiparin, antibiotika. Uz 10 dni mam hnacku. Antibiotika sa mi uz zmenili a stale bezozmeny. Moze mat flexiparin na to vplyv? Dakujem

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    22. júl 2018.

    Dobrý deň,

     

    hnačka pri užívaní antibiotík a aj iných liekov býva pomerne častým vedľajším príznakom. Práve preto sa odporúča popri ich užívaní brať i probiotiká, ktoré sú veľmi účinné ako prevencia tohto problému. Pomôžu znovu naštartovať Váš tráviaci systém, ktorý je momentálne vo veľkej nerovnováhe, potrebuje, aby ho znovu osídlili priateľské baktérie. Odkonzultujte túto možnosť s Vašim lekárom. Niektorí ľudia sú citlivejší na užívanie antibiotík a je nutné užívať probiotiká pri ich každom užívaní. Po ukončení liečby antibiotikami by ste mali ešte užívať probiotiká. Držte sa návodu, ktorý je pribalený ku konkrétnemu výrobku. 

     

    S pozdravom 

     

    Dr. Podlupszki

Otázka

Pred 3 rokmi mi bol laparoskopicky odstránený žlčník, už asi rok sa mi opakuje škvŕkanie v črevách a riedka stolica

Dobry den, pred 3 rokmi mi bol laparoskopicky odstraneny zlcnik. Stolicu mavam kazdy den rano, raz za cas aj poobede. Problemom je, ze uz asi 1 rok sa mi opakuje v intervaloch raz za cca 10 az 20 dni nasledovne: po rannej normalnej tuhej stolici do 5-10 min.pocitim skrcanie v crevach a musim opat na WC a ide mi z criev tekuta zlta voda- vyslovene akoby som mocila zo zadku/odhadom urcite minimalne 1-2 dcl tekutiny/. Dalsia stolica/vzdy az dalsi den rano/ je vzdy normalna tuha a 10-20 dni je vsetko Ok. Potom sa situacia zopakuje. Napadlo mi, ci to nie je tym, ze nemam zlcnik a zlc mi volne vyteka do creva a dajme tomu jej je vela a nema co natravit, alebo naopak malo a su tam potom nestravene tuky...zamyslala som sa aj nad mliecnymi vyrobkami-vynechat, ale tie sa mi napotvrdili,zeby mi tento stav sposobovali...Preto sa obraciam na Vas a Vas odborny nazor a skusenosti z praxe. Dakujem Vam za Vas cas a prajem vsetko dobre.

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    3. júl 2018.

    Dobrý deň, 

     

    Vy budete mať s veľkou pravdepodobnosťou postcholecystectomický syndróm. Problém je v tom, že nemáte žlčový vak a žlč Vám tečie do tenkého čreva a to Vám spôsobuje problémy, presne tie, ktoré ste popísali.

    Lieky na to nie sú, len by ste mali jesť viackrát po menších porciách. Čiže správnym stravovaním, viete dosiahnuť zlepšenie stavu.

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki

     
     

Otázka

Laparoskopicky mi vybrali žlčník a mám problémy s hnačkami

Dobrý deň. Mám 27 rokov a približne pred mesiacom mi laparoskopicky vyberali žlčník.Nepociťujem žiadne bolesti ani väčšie ťažkosti avšak mávam problémy s hnačkami a častým preháňaním.Stravujem sa podľa odporúčania lekára , vynechávam mliečne výrobky ťažké a mastné jedlá , no aj napriek tomu ma po každom jedle hneď alebo pár hodín po konzumácii preženie.Zaujímalo by ma či je to normálne vzhľadom nato ,že som operáciu podstúpila len pred mesiacom ,a či je možnosť že sa to v budúcnosti upraví.Je totiž ťažké starať sa o deti, chodiť do práce a vykovánať každodenéé činosti so strachom ,že sa to stane doslova kdekoľvek a kedykoľvek.Robími to veľké nepríjemnosti.Ak by ste mi mohli poradiť čo by tomu mohlo napomôcť bola by som vám vďačná.Vopred ďakujem za odpoveď.

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    16. jún 2018.

    Dobrý deň prajem,

    hnačky pri zákroku sa vyskytujú u väčšiny pacientov. Niekedy sa telo vyčistí hneď po operácii, no u niekoho to môže trvať i dlhšie. Môže to spôsobovať nárast žlče v črevách, no môže ísť aj o iný dôvod, preto svoj stav sledujte a ak by sa Vám niečo nezdalo, tak radšej navštívte lekára. Na zvládnutie nekontrolovateľnej hnačky sa používajú lieky, vhodný liek prekonzultujte so svojim lekárom. Je nutné dbať na to, aby nedošlo k dehydratácii, následne ku kolapsu organizmu. Je nutné prijímať dostatok potravín a dodržiavať stanovenú diétu. 

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki

     

     

Otázka

Mám problémy s hnačkou a schudla som už 10 kg

Od 8.5.18 mám hnačku. Vyšetrenia na infekciu a intoleranciu sú negatívne. Nezabrali žiadne lieky od lekára obvodneho ani gastrologa a ani čaje liečivé nezaoberajú. Beriem injekcie flexiparin lebo od 4-8.5.som bola hospitalizovaná na vysoku trombozu ľavej nohy a toho 8.5.začala hnačka a neprestava. Už som schudla 10kg. Do nemocnice ísť nechcem mám 78rokov . Dá sa ešte niečo iné doma? Ďakujem.Ďakujem za odpoveď.

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    12. jún 2018.

    Dobrý deň prajem,

    problémy so stolicou a hnačkami netreba podceňovať. Môže sa to zdať ako banálny problém, no je tu vysoké riziko dehydratácie organizmu. Môžete prijímať dostatok tekutín, tým riziko znížiť, no niekedy dochádza ku kolapsu i napriek tomu. Najmä, ak ide o rizikové skupiny, kde patríte i Vy. Rozumiem, že nechcete čas tráviť v nemocnici, ale určite by ste mali byť vyšetrená, aby sa predišlo všetkým rizikám, takže navštívte lekára. 

    Čo sa týka stravy, tak konzumujte potraviny, ktoré spevňujú stolicu (ryža, zemiaky, chudé mäso, banány...), vhodné je i užívanie probiotík, ktoré pomôžu osídliť črevá dobrými baktériami a dlhodobo vytvoria pozitívnu mikroflóru. 

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki