Otázka

Mám zápal hrubého čreva neustále hnačky s prímesou krvi

Dobry den uz som bola na vyšetreni cez konečnik dr mi povedal ze mam zapal hrubeho čreva neustale hmnačky s primesou krvi chodila som tam dva mesiace dal mi tabletky ktore mi zabrali ale kedže kojim nerobili dobbre malej . Potom mi nadal niečo ine to zabralo bola som na kontrole dr. Povedal ze uz je vsetko v porriaadku odvtedy mam zase to iste hnacky este stale kojim mozte mi prosim ppradit

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    5. september 2018.

    Dobrý deň,

    ďalšia liečba závisí od výsledku vyšetrení. Teda keď bola odobratá histológia zo zapálenej sliznice, aká bola. 

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki

     

Otázka

Môj manžel prekonal mozgovú príhodu, potom sa vyskytli komplikácie, ako zápal pľúc, čriev a srdcovej chlopne.

Dobrý deň! Môj manžel prekonal mozgovú prihodu. Potom sa vyskytli dalšie komplikácie, ako zápal pľúc, čriev a srdcovej chlopne. Dlho užíval antibiotiká. Následne dlho trpel hnačkou, ktorú sa nakoniec podarilo regulovať. Po prepustení z nemoregulovaťvšak hnačka opäť vrátila a on bol zas hospitalizovaný. Urobili mu kolonoskopické a bakteriálne vyšetrenie s negatívnym výsledkom. Hnačka ustúpila. Po niekolkých dňoch sa vrátila. Chcela by som sa opýtať, čo môže spôsobovať tú hnhnačku prípadne, ako by sa dala liečiť? Za odpoveď vopred ďakujem.

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    2. august 2018.

    Dobrý deň,

    keď hnačka neutícha, tak to môže spôsobovať funkčná porucha čriev alebo niektoré lieky. Mali by ste skúsiť užívať probiotiká eventuálne zvýšiť podiel vlákniny, ktorá viaže vodu a podporuje čistenie čriev. Určite sa však poraďte s ošetrujúcim lekárom, predtým než nasadíte probiotiká. 

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki

     

Otázka

Beriem antibiotiká a mám už 10 dní hnačku

Dobry den. Som 13 den po zosrobovani nohy, po tazkej zlomenine. Beriem flexiparin, antibiotika. Uz 10 dni mam hnacku. Antibiotika sa mi uz zmenili a stale bezozmeny. Moze mat flexiparin na to vplyv? Dakujem

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    22. júl 2018.

    Dobrý deň,

     

    hnačka pri užívaní antibiotík a aj iných liekov býva pomerne častým vedľajším príznakom. Práve preto sa odporúča popri ich užívaní brať i probiotiká, ktoré sú veľmi účinné ako prevencia tohto problému. Pomôžu znovu naštartovať Váš tráviaci systém, ktorý je momentálne vo veľkej nerovnováhe, potrebuje, aby ho znovu osídlili priateľské baktérie. Odkonzultujte túto možnosť s Vašim lekárom. Niektorí ľudia sú citlivejší na užívanie antibiotík a je nutné užívať probiotiká pri ich každom užívaní. Po ukončení liečby antibiotikami by ste mali ešte užívať probiotiká. Držte sa návodu, ktorý je pribalený ku konkrétnemu výrobku. 

     

    S pozdravom 

     

    Dr. Podlupszki

Otázka

Pred 3 rokmi mi bol laparoskopicky odstránený žlčník, už asi rok sa mi opakuje škvŕkanie v črevách a riedka stolica

Dobry den, pred 3 rokmi mi bol laparoskopicky odstraneny zlcnik. Stolicu mavam kazdy den rano, raz za cas aj poobede. Problemom je, ze uz asi 1 rok sa mi opakuje v intervaloch raz za cca 10 az 20 dni nasledovne: po rannej normalnej tuhej stolici do 5-10 min.pocitim skrcanie v crevach a musim opat na WC a ide mi z criev tekuta zlta voda- vyslovene akoby som mocila zo zadku/odhadom urcite minimalne 1-2 dcl tekutiny/. Dalsia stolica/vzdy az dalsi den rano/ je vzdy normalna tuha a 10-20 dni je vsetko Ok. Potom sa situacia zopakuje. Napadlo mi, ci to nie je tym, ze nemam zlcnik a zlc mi volne vyteka do creva a dajme tomu jej je vela a nema co natravit, alebo naopak malo a su tam potom nestravene tuky...zamyslala som sa aj nad mliecnymi vyrobkami-vynechat, ale tie sa mi napotvrdili,zeby mi tento stav sposobovali...Preto sa obraciam na Vas a Vas odborny nazor a skusenosti z praxe. Dakujem Vam za Vas cas a prajem vsetko dobre.

Odpovede
Kategórie: Hnačka

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    3. júl 2018.

    Dobrý deň, 

     

    Vy budete mať s veľkou pravdepodobnosťou postcholecystectomický syndróm. Problém je v tom, že nemáte žlčový vak a žlč Vám tečie do tenkého čreva a to Vám spôsobuje problémy, presne tie, ktoré ste popísali.

    Lieky na to nie sú, len by ste mali jesť viackrát po menších porciách. Čiže správnym stravovaním, viete dosiahnuť zlepšenie stavu.

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki