Otázka

Mala by som otázku v oblasti neurológie.

Dobrý deň, mala by som otázku v oblasti neurológie. Bola som na magnetickej rezonancii, vo výslednej správe som sa dočítala o nejakých "solitárnych léziách v oblasti centrum semiovale vpravo do 7mm". Môžem sa opýtať čo to znamená? Je to vášne alebo je to bežne? Aké sú príčiny alebo dôsledky. Za odpoveď vopred ďakujem

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Darnói Tibor
    Dr. Tibor Darnói Nezávislý lekár
    30. november 2018.

    Dobrý deň prajem,

    Ťažké je vyjadriť sa k otázke, nakoľko nepoznám príznaky (čo bolo dôvodom MRI vyšetrenia) a nepoznám presný text výsledkov vyšetrenia.
    Odpovedať viem preto len vo všeobecnosti, čo nie je najlepšie, pretože odpoveď môže bezdôvodne vystrašiť pacienta, hoci sa môže stať, že 99% opísaného na na pacienta nevzťahuje.
    Centrum semiovale je taká oblasť mozgu, ktorá patrí k bielej mozgovej hmote, ale nachádza sa bezprostredne pri mozgovej kôre. V bielej mozgovej hmote sa nachádzajú nervové cesty, vedúce od kôry a smerom ku kôre, ako aj spájajúce rôzne oblasti mozgu, čiže poškodenie tejto oblasti sa môže dotýkať mnohých funkcií.
    Názor je ťažké vyjadriť z toho dôvodu, že pribúdajúcim vekom sa solitérne poškodenia môžu ohlásiť prirodzene, tieto poškodenia vlastne ani nemožno nazvať poškodením, skôr vo všeobecnosti obehovou poruchou, alebo zápalovým procesom, resp. dôsledkom nejakého metabolizmu. Tu by bolo dôležité poznať vek pacienta, príznaky a čo predchádzalo tomuto stavu.
    Na pozadí príčin môže byť direktívna porucha prekrvenia mozgu, hypertónia, zápalové ochorenia, autoimúnne ochorenia (napr. sclerosis multiplex), ochorenie štítnej žľazy, dedičná porucha metabolizmu, infekcia, účinky chemických látok atď. 
    Tieto zmeny môžu dlho, resp. po istú hranicu prakticky bez príznakov, avšak poškodenie tejto oblasti môže spôsobovať okrem iného závrate, neistú chôdzu, poruchy rozmýšľania.
    Oplatí sa konzultovať s neurológom, ktorý sa po oboznámení so všetkými príznakmi dokáže konkrétnejšie vyjadriť k otázke.
     
    S pozdravom
    Dr.Darnói

Otázka

Nedávno mi psychiater predpísal liek Sertralin Actavis 50mg

Nedávno mi psychiater predpísal liek Sertralin Actavis 50mg (1 tabletu denne) na úzkostno-depresívnu a obsedantno-kompulzívnu poruchu a keďže som fajčiar a kávičkár a neinformoval som o tom pre osobné dôvody psychiatra, chcem sa poradiť. Dovoľujem si podotknúť že som len na ambulantnej liečbe. Znižuje pitie kávy a fajčenie vstrebávanie lieku Sertralin Actavis 50mg? Prípadne aj keď priamo neznižuje, má pitie kávy alebo fajčenie nejaký vplyv na mozog, ktorý zapríčiní depresiu alebo nejaké zlé, negatívne myšlienky? Má pitie kávy alebo fajčenie pre mozog nejaké pozitívne alebo negatívne účinky? Ak áno, aké? Ako vlastne káva a cigarety pôsobia na mozog? A chcem sa ešte opýtať aký je mechanizmus účinku tohto lieku? Kedy začne účinkovať? A je podľa Vás tento liek dobrý? Ako pôsobí látka Sertralín na mozog? Čo sa v mozgu po užívaní tohto lieku, tejto látky mení alebo tak? Vopred ďakujem za odpoveď

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Darnói Tibor
    Dr. Tibor Darnói Nezávislý lekár
    4. október 2018.

    Dobrý deň prajem,

    Ja by som Vám odporučil  opäť navštíviť odborníka, ktorý sa na Váš problém pozrie, zhodnotí a odpovie na Vaše otázky. Čo by som Vám vedel odporučiť sú Probiotiká, ktoré je nevyhnutné pre uzdravenie sa z akejkoľvek choroby.

    S pozdravom
    Dr. Darnói

Otázka

Existujú antidepresíva, ktoré by mi tieto problémy nespôsobovali?

Dobry den. Prosim Vas o radu. Pred 10 dnami mi boli predpisane lieky na Panicku poruchu. Elicea 10mg rano a Trittico 1/3 vecer. Antidepresiva uzivam prvy krat. Mam vyoperovany zlcnik uz 3 roky a uzivam liky na vysoky tlak. Palenie zajy som mala len obcas.Moj problem nastal po zacati uzivania antidepesiv a to silne palenie na hrudi, pocit na vracanie a mierne bolesti v okoli pecene. Akoby som to mala opuchnute. Obvodna lekarka mi predpisala Helicid 20 mg rano. Moje problemi stale pretrvavaju v rovnakej inenzite aj napriek uzivaniu Helicidu a znizenia Elicei na 5mg rano a diete uz 4 den. Prakticky jem len suchy chlieb a varene zemiaky.Prosim Vas ustupia tieto potiaze az neskor alebo musim vysadit antidepresiva. A ak mozete poradit ci existuju antidepresiva,ktore by mi tieto problemi nesposobovali. Srdecne dakujem za pomoc.

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    20. september 2018.

    Dobrý deň, 

     

    Ja by som Vám odporučil vysadiť antidepresíva na pár dní, ale to musíte určite konzultovať so svojim lekárom. Následne sa uvidí, či sa tento stav zmení. Je nutná konzultácia so psychiatrom, pretože s týmito liekmi sa musí zaobchádzať opatrne a nemôžu sa vysadiť zo dňa na deň. 

     

    S pozdravom

    Dr. Podlupszki

     

Otázka

Moja mama ma trieštivú zlomeninu malička

Zdravim! Prosim vas moja mama ma trieštivu zlomeninu malička na nohe bola u lekara no ten jej dal len taku dlahu no nič moc! ! No lenže mame sa začal tvoriť hematom alebo tromboza sam to nevedel určiť picha si inekcie do brucha no a že to ma rozchodiť! ! Lenže mojej mame začali modrat prsty na nohe a aj puchnuť prosim Vas čo to znamena a čo ma robiť? ! ! ! Ďakujem za odpoveď

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Darnói Tibor
    Dr. Tibor Darnói Nezávislý lekár
    27. august 2018.

    Dobrý deň,

    patrí to k bežným komplikáciám pri zlomeninách, ale je potrebné, aby to bolo pod dohľadom lekára, ktorý zhodnotí nasledovný postup podľa akútneho stavu. Ak pretrvávajú bolesti, je nutné to riešiť s chirurgom, ktorý zlomeninu ošetroval. 

     

    S pozdravom

    Dr. Darnói Tibor


Otázka

Beriem antikoncepciu, neustále špiní a mám bolesti v podbrušku

Dobrý deň, začala som brať antikoncepciu Belara nedávno mala som už aj menštruáciu a stále špiním a mám bolesti brucha resp. v podbrušku. Pred tým ako som začala brať antikoncepciu tak som mala pohlavný styk bez kondómu je možnosť, že som tehotná alebo sú to len účinky toho, že beriem antikoncepciu?

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Darnói Tibor
    Dr. Tibor Darnói Nezávislý lekár
    23. júl 2018.

    Dobrý deň, 

     

    špinenie počas užívania antikoncepcie je pomerne bežné, najmä na začiatku jej užívania. Bolesť v podbrušku však nie je dobrým signálom. Mali by ste sa dať vyšetriť. Nie som síce gynekológ, ale nepodceňoval by som to. Čo sa týka tehotenstva, tak tam ste si v podstate už odpovedala sama. Keďže ste mali nechránený pohlavný styk, tak je tam možnosť, že ste tehotná. To máte už dva dôvody na to, aby ste sa dali vyšetriť u gynekológa. 

     

    S pozdravom 

    Dr. Darnói Tibor

Otázka

Hrčka na líčku dieťaťa po páde

Dobry den,mam 6 rocnu dcerku ktora padla na lice a teraz tam ma hrcku ,neboli ju to ,nestazuje sa na bolest,na kolko nebyvame na Sk a tu v GB su doktori ktory vam na vsetko daju len paracetamol takze neviem xi je to vazne ale treba ozaj zajst k doktorovy...Dakujem

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Darnói Tibor
    Dr. Tibor Darnói Nezávislý lekár
    21. júl 2018.

    Dobrý deň,

     

    hrčka po páde sa môže vyskytnúť, môže to mať rôzny dôvod. Bolo by dobré, aby sa zistilo, o akú hrčku sa jedná. Teda by ste si mali vyžiadať vyšetrenie tohto telesa. Môže ísť o zrazeninu, ktorá sa vstrebe, sledujte ju, či sa mení. Ak bude väčšia, tak zájdite s dcérkou na vyšetrenie k lekárovi.

     

    S pozdravom

    Dr. Darnói Tibor

Otázka

Problém s krvácaním maternice

Dobrý deň, prosím vás o radu ohľadom problému krvácania z maternice spôsobeným vplyvom a zásahom rúk, nemôžeme si ďať s týmto problémom rady, prerváva to už 24 hodín ďakujeme pekne

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Darnói Tibor
    Dr. Tibor Darnói Nezávislý lekár
    14. júl 2018.

    Dobrý deň,

     

    v takomto prípade je nevyhnutná návšteva lekára, kde mu podrobne popíšete problém a situáciu, pri ktorej k problému došlo. Každé krvácanie, pokiaľ trvá dlhšie, je riziko. Môže dôjsť k viacerým komplikáciám, ktorým je lepšie sa vyvarovať. Neodkladajte návštevu lekára. 

     

    S pozdravom 

    Dr. Darnói Tibor

Otázka

Po akom čase môžem brať iné lieky?

dobrý deň, potrebovala by som vedieť, ked užijem smectu po akom čase môžem brať daľšie lieky, napríklad floraliv, diclobene

Odpovede
Kategórie: Životný štýl

Odpoveď

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Csaba Podlupszki Gastroenterológ
    12. júl 2018.

    Dobrý deň,

     

    je lepšie ak si necháte medzi nimi rozostup aspoň 1 hodinu. Účinky liekov by sa mohli navzájom ovplyvňovať, čo by nemalo pozitívny vpyv na celkový zdravotný stav.

     

    S pozdravom 

     

    Dr. Podlupszki